Keresőoptimalizálás jelentése

Sarch Engine Optimization jelentése magyarul keresőoptimalizálás. Rövidítése keresőoptimalizálás. Mit is értünk a keresőoptimalizálás alatt, mit jelenthet. Adott weboldalt, adott kulcsszóra optimalizálunk, úgy, hogy az a kereső a lehető legjobb helyre kerüljön.  A keresési arányok 90%-ában az emberek a találati lista első oldalán található 8,5-10 találatot tekintik meg a Google esetében, melyre még a későbbiekben kitérünk. Ezen találatok, közül is az emberek 50%-a az elsőként bedobott találatra keres rá, az 1-3 helyen hozott találatok így is elviszik a keresési arányok kétharmadát. Azért, hogy találati listában a weboldalt kiemelkedő helyen hozza a kereső, a Google szabályrendszeréhez kell igazítani. Ezen szabályrendszer, algoritmus nem nyilvános az emberek számára. A keresőoptimalizálás tudásbázisa 10 év tapasztalatai alapján épült fel.

Mivel a szabályrendszer is folyton változik, a tudásbázis is állandó változáson megy át.

A keresőoptimalizálás története: 1993-ban, amikor az első keresők megjelentek az interneten azóta a keresőoptimalizálás is létezik. Akkoriban még a tulajdonosok által megadott weboldal tartalmak és kifejezések alapján állt fel a keresési rangsor. Aztán ez az oldal népszerűsége alapján változott a későbbiekben, tehát, hogy a találati listán (SERP, Search Engine Result Page) milyen helyre kerüljön egy adott weboldal. Ehhez a későbbiekben, hozzá tevődött még az is, hogy egy adott weboldalon egy-egy látogató mennyi ideig tartózkodott. Aztán a fent említetteket egyesítették, de a keresőoptimalizálás, keresőoptimalizálok ezeket kitudta szűrni robotokkal. Mindezek hatására jelent meg az a módszer, hogy a weboldalra mutató linkek száma és minősége alapján pozícionálja az oldalt a kereső. 1996-óta a Google is ezzel a módszerrel dolgozik. A keresőoptimalizálás Magyarországon szinte 100 %-ban a Google keresőrendszerével dolgozik, mivel a keresőrendszerek közt ez a legmeghatározóbb.

Keresőoptimalizálás árak Budapest

Azonban ez nem zárja ki más keresők jelenlétét, de ezen keresők lényegesen kisebb arányban vannak jelen. Ilyen kereső például az Amerikai Egyesült Államokban a Bing, Yahoo, az Ask.com, AOL vagy a Microsoft. De ez országonként változó, például Oroszországban a Yandex az elsőszámú keresőprogram.

Keresés

A keresőoptimalizálás aszerint zajlik, hogy a kereső robotok váltakozó időpontokban az oldalakat átpásztázzák, és a fontos információkat tárolják. A hatékonyság érdekében, kereséskor az eltárolt adatok közt keresnek, és nem pedig az interneten található összes információt fésülik át, mely valójában szinte lehetetlen az adatmennyiség méretét tekintve. A keresők az összegyűjtött adatok alapján állítják és rendezik össze az adatokat, és ez alapján állítják fel a saját találati listájukat, melyet egy – egy kulcsszó vagy érték alapján lehet opcionálni.  A Google találati listája egyedi, mely felhasználótól függően változik.